Dla osób zaczynających indywidualną przygodę z swoim przedsiębiorstwem decyzja pomiędzy mniejszą księgowością a większym biurem rachunkowym stanowi zawsze trudne zadanie. Wiele bowiem zależy od tego jakie wymagania posiada nasza korporacja oraz w jakim stylu mamy zamiar ją prowadzić. Jak dobrać metodę najlepiej dopasowane do indywidualnych wymogów w tematyce spraw finansowych naszej firmy?
O czym trzeba pamiętać podczas wyboru usług księgowych
Ogromną wygodą, z uwagi na istotę prowadzenia swojego biznesu stanowi to, żeby indywidualna księgowa dysponowała dla nas czasem i sposobność pozostania w ciągłym kontakcie. Systematycznie mają miejsce sytuacje niezależne od nas, przez które nie mamy możliwości przyjechać na umówioną godzinę do biura co może nam komplikować sytuację. Nie zapomnijmy zatem zwrócić uwagi na to, aby,żeby wybrana przez nas instytucja miała niżej wymienione cechy:
- Łatwy i krótki przyjazd – w razie potrzeby nagłego kontaktu
- Jest usytuowana w bliskiej odległości od nas – to daję możliwości aby zaoszczędzić czas na dojazdy oraz powoduje duży komfort w przypadku niespodziewanych wydarzeń
- liczba pracowników – tak, żeby w wypadku choroby oraz okresowej niedyspozycji pracownika, który prowadzi naszą korporacje, nie miały miejsca zaniedbania
Biorąc pod uwagę wszystkie zasady, rozbieżność pomiędzy małym a dużym biurem księgowym nie jest zbyt duża. W pierwszej kolejność wynika to z tego,iż w każdym w dwóch przypadków, mamy styczność z indywidualną księgową dla której, rzecz jasna, jesteśmy zleceniodawcą. Są osoby, które uważają, iż duże biuro rachunkowe jest dla nas bezpieczniejsze poprzez renomę a także sam fakt wielkości – więcej fachowców = brak problemów w temacie płynności obsługi. Jednak nie jest powiedziedziane że tak będzie, gdyż większe przedsiębiorstwo to także większa odpowiedzialności i wzrost liczby zleceń i obsługiwanych zleceniodawców – a to może spowodować, że biuro nie będzie wyrabiać się o czasie z naszymi zaleceniami przez natłok zobowiązań.
Mniejsze czy większe biuro księgowe?
Oba te rozwiązania mają indywidualne plusy i minusy. W małych biurach rachunkowych mamy mniej pracowników, ale są oni dla nas lepiej przystępni a z racji na to, iż najczęściej są to przedsiębiorstwa, które są w bliskim otoczeniu. Z kolei dużym plusem korzystania z usług większych biur jest fakt, że posiadają oni dużo fachowców i tym samym, w przypadku choroby lub niedyspozycji naszej księgowej, posiadamy pewność, że zawsze będziemy dobrze obsłużeni.
Przedsiębiorca, musi przemyśleć obie wyjścia w zależności od swoich potrzeb i dopasować je do siebie. Prywatna księgowa kraków w takich miastach jak Kraków, Łódź czy Warszawa, zawsze jest skomplikowanym wyborem, ponieważ szczególnie w dużych miastach wybór jest bogaty przez co trudniejszy.